Ballast profiel ploeg

Bij Strukton hebben diverse ploegen van het type SSP 110 en een USP 2010-SWS-2K

Ballast profiel ploeg

Met een BAM kan men na het stoppen van het spoor met een stopmachine het ballastbed weer in het juiste profiel brengen. Dat gebeurd op de volgende manier. Meestal word er na het stoppenballast gelost met een
ballasttrein,dan word er met het opsnijmes ballast van buitenkant dwarsliggers opgetrokken. Dit word met de middenbrug netjes verdeeld over het spoor door middel van het op een bepaalde manier neerlaten van de vier stalen platen zie foto rechts boven op deze pagine ,als op deze manier de ballast verdeeld is over het spoor moet dit alles nog netjes afgewerkt worden dit word met een borstel gedaan,deze borstel zit in een bak en deze borstelt het overtollige grind van de dwarsliggers,je heb twee soorten borstels één voor houten dwarsliggers en één voor betonen dwarsliggers. Het overtollige grind word afgevoerd via een transportband af naar links of rechts van het spoor. Maar men kan ook nog de ballast in plaats van naast het spoor in een silo laden voor als er op een bepaalde plaats in het spoor niet genoeg grind ligt,kan men dat zelf lossen van uit deze silo. Als dit alles is gebeurt ligt het spoor weer helemaal vol grind en zijn de dwarsliggers netjes schoon geborsteld en is het ballastbed weer in het juiste profiel gebracht.

Ploeg 14

  • Fabrikant: Plasser & Theurer
  • Type: SSP 110 SW
  • Fabrieksnummer: 758
  • Bouwjaar: 2004
  • SRM nr: 1660124
  • NVR nr: 99 84 941 0 524-5

Ploeg 15

  • Fabrikant Plasser & Theurer
  • Type: SSP 110 SW
  • Fabrieksnummer: 876
  • Bouwjaar: 2008
  • SRM nr: 1660125
  • NVR nr: 99 84 941 0 525-2

Ploeg 16

  • Fabrikant: Plasser & Theurer
  • Type: SSP 110 SW
  • Fabrieksnummer: 877
  • Bouwjaar: 2009
  • SRM nr: 1660126
  • NVR nr: 99 84 941 0 526-0

Ploeg 18

  • Fabrikant: Plasser & Theurer
  • Type: USP 2010 SWS-2K
  • Fabrieksnummer: 788
  • Bouwjaar: 2005
  • SRM SE nr: 9020
  • NVR nr. 99 84 942 5 020-9